Vissza
Cser Zoltán
A Tan Kapuja Buddhista Egyház Igazgatója
Cser Zoltán, buddhista tanító, A Tan Kapuja Buddhista Egyház Igazgatója és A Tan Kapuja Buddhista Főiskola rektorhelyettese és tanára
A természettel gyermekkora óta szoros kapcsolatot ápol, évekig barlangászással, majd sziklamászással foglalkozott.
A buddhizmussal 17 évesen találkozott, majd felvételt nyert a Tien Tai Ötelem Rendbe (1992), amely egy kis kínai kolostori irányzat. Sokat gyakorolt egyedül, és világi szerzetesként egy időt elvonulással töltött.
Jelenleg A Tan Kapuja Buddhista Egyház igazgatója, valamint A Tan Kapuja Buddhista Főiskola rektorhelyettese és tanára.
A tibeti buddhizmus egyik ágát gyakorolja a Nemzetközi Dzogcsen Közösségben, (melynek mestere Csögyál Namkhai Norbu Rinpocse volt), ahol Jantra Jóga, Vadzsratánc és Szanti Maha Szangha oktató.
Doktorandusz abszolvált hallgató az ELTE Belső-Ázsia, mongolisztika szakán, valamint a thaiföldi MCU egyetemen.
2018-ban partnerével létrehoztak egy Youtube-csatornát, melynek célja, hogy a hétköznapi gyakorlóknak, hétköznapi nyelven ismertesse a buddhizmus szerteágazó világát.
Hol Talalkozhattál velem?
Hogyan viszonyul egymáshoz a hindu, a buddhista és a New Age tantra?
Mi teszi a tantrikus ösvényt igazán különlegessé és hogyan tükröznek eltérő szentséghez való viszonyulást a hindu, a buddhista és a New Age tantra irányzatai?
Ebben az előadásban e három áramlat lényegét és különbségeit vizsgáljuk meg: filozófiájukat, gyakorlataikat és energetikai szándékaikat.
Egy utazás azoknak, akik mélyebb megértést keresnek a tantráról nemcsak mint gyakorlatról, hanem mint átalakító világszemléletről.
Az intimázs intim falujában találod a Lótusz sátrat, ahol az energiaközpontok mentén építkezve hívunk egy mélyebb tapasztalásra. Az előadások, programok egy érzéki, biztonságos és inspiráló teret alkotnak meg, ahol a tudatosság és a szépség kéz a kézben jár, és ahol minden pillanat meghívás a finomodásra.
Az intimázs intimfaluban szabadon felfedezheted az intimitás mélyebb dimenzióit előadásokon, workshopokon, a művészeten és mozgásokon keresztül. Helyszíneink a Lótusz sátor,az Art Garden, és a Naturista Oázis.
intimázs - a gyógyító intimitás,
Hiszünk abban, hogy a gyógyulás nem más, mint saját középpontunkhoz közel kerülni, harmóniában lenni önmagunkkal illetve a bennünket körülvevő világgal.
A tantrikus szellemiség további mélységeibe való merülésért látogass el az intimázs honlapjára
A jógarendszerekben kiemelt fontosságú a légzés. Megjelenik a Satkríjákban, mint tisztító gyakorlat, különféle légzéseket használunk az ászana gyakorlásnál, valamint a csatornák megtisztításában, a Nádi sódanában is a legfőbb módszer a megfelelő légzés. A légző gyakorlatok célja, hogy eljussunk a Pránájámáig, ahol a légzés tartások révén a tudat be tud lépni a meditáció állapotába. A légzés fenti négy szintjén fogjuk megnézni a Tűz-légzés szerepét.
A tibeti Tumo szó jelentése Haragvó nő, szanszkritul Csandáli. Gyakorlata szorosan kapcsolódik a jógákhoz, ahol a cél a mérgek elixírré alakítása. Az átalakításhoz hő és gyönyör kell, ennek felkeltéséhez a Tumo gyakorlatokban mozgás, légzés és vizualizációt használ a világtól elvonult jógi. A belső hő felkeltésének számos előnye van, például a külső hőmérséklet nem hat többé a gyakorlóra, valamint bármilyen betegség feloldható a hő által.
A meditációk egyik leggyakrabban használt tárgya a légzés. Az első gyakorlatban megnézzük, hogy hogyan tudjuk lecsendesíteni a tudatunkat a légzés használatával, a másodikban, hogy hogyan tudjuk felfrissíteni a testet, majd a harmadik gyakorlatban az éberség fejlesztését gyakoroljuk a légzés segítségével. Az utolsó gyakorlat révén megtanuljuk, hogy hogyan tudunk elengedni minden feszültséget, traumát, szenvedést a légzés által.
A buddhizmusban számtalan jógarendszer maradt fenn, melyekről azért nem tudunk, mert a gyakorlatokat csak elvonulásban tanították, és szigorúan titokban tartották.
Manapság a világ változásai miatt egyre több buddhista jógarendszer válik megismerhetővé, és ezek révén még árnyaltabban érthetjük meg a jóga valódi célját.
A Csögyal Namkhai Norbu Rinpocse által átadott Jantra jóga, vagy "Mozgás jógája" egy ősi tibeti jógarendszer, ami a Nagy Tökéletesség-Dzogcsen tanítás része. Eredeti szövegét, amelynek címe A Nap és a Hold egyesítése, Vairócsana, a híres fordító írta le a 8. században. A szöveghez tartozó nélkülözhetetlen szóbeli magyarázatok átadási lánca azóta megszakítatlan. A Jantra jóga gyakorlása által a fizikai testünk és energiáink kiegyensúlyozódnak, légzésünk rendezetté válik, tudatunk ezáltal tud túllépni a gondolkodáson és ítélkezésen, felfedezve az ún. elmélyedés állapotát, a tudat természetét.
A reggeli gyakorlásokon a Jantra jóga előkészítő gyakorlatait fogjuk megtanulni: a Kilences légzést (lung ro szelva), az ízületek lazításának öt gyakorlatát (cikdzsong), a Nyolc mozgást (lung szang) a prána tisztítására, a vezetékek uralásának öt gyakorlatát (cá dül), a fő gyakorlatokból az első és második Jantra csoportot (ez összesen tíz gyakorlat), valamint a ritmikus légzést.
A meditációs testhelyzet a pránák irányítása által közvetlenül hat a tudatra. Ha megértjük a testhelyzet lényegi pontjait, akkor általa felfedezzük azt is, hogy hogyan győzhetjük le a tudatban felmerülő akadályokat, melyek kibillentenek.
12 ilyen akadály közül a legfontosabb négy: a fájdalom, szétszórt gondolatok, kibillentő érzelmek és a külvilág zavaró tényezői.
A Csögyal Namkhai Norbu Rinpocse által átadott Jantra jóga, vagy "Mozgás jógája" egy ősi tibeti jógarendszer, ami a Nagy Tökéletesség-Dzogcsen tanítás része. Eredeti szövegét, amelynek címe A Nap és a Hold egyesítése, Vairócsana, a híres fordító írta le a 8. században. A szöveghez tartozó nélkülözhetetlen szóbeli magyarázatok átadási lánca azóta megszakítatlan. A Jantra jóga gyakorlása által a fizikai testünk és energiáink kiegyensúlyozódnak, légzésünk rendezetté válik, tudatunk ezáltal tud túllépni a gondolkodáson és ítélkezésen, felfedezve az ún. elmélyedés állapotát, a tudat természetét.
A reggeli gyakorlásokon a Jantra jóga előkészítő gyakorlatait fogjuk megtanulni: a Kilences légzést (lung ro szelva), az ízületek lazításának öt gyakorlatát (cikdzsong), a Nyolc mozgást (lung szang) a prána tisztítására, a vezetékek uralásának öt gyakorlatát (cá dül), a fő gyakorlatokból az első és második Jantra csoportot (ez összesen tíz gyakorlat), valamint a ritmikus légzést.
A mai jógarendszerek leginkább az ászanagyakorlásra fókuszálnak, ami így nehezen tud tovább vezetni a meditációhoz és az egység állapotának megéléséhez.
A pránájáma segítségével tudjuk összekötni a testet a tudattal, tehát ha a tökéletes testhelyzetet felvesszük, meg fog jelenni a tökéletesség tudata is. A pránájáma a belső energiákkal foglalkozik, ebben valósítja meg a középutat, ennek révén érthetjük meg a tantrák valódi lényegét is.
A Csögyal Namkhai Norbu Rinpocse által átadott Jantra jóga, vagy "Mozgás jógája" egy ősi tibeti jógarendszer, ami a Nagy Tökéletesség-Dzogcsen tanítás része. Eredeti szövegét, amelynek címe A Nap és a Hold egyesítése, Vairócsana, a híres fordító írta le a 8. században. A szöveghez tartozó nélkülözhetetlen szóbeli magyarázatok átadási lánca azóta megszakítatlan. A Jantra jóga gyakorlása által a fizikai testünk és energiáink kiegyensúlyozódnak, légzésünk rendezetté válik, tudatunk ezáltal tud túllépni a gondolkodáson és ítélkezésen, felfedezve az ún. elmélyedés állapotát, a tudat természetét.
A reggeli gyakorlásokon a Jantra jóga előkészítő gyakorlatait fogjuk megtanulni: a Kilences légzést (lung ro szelva), az ízületek lazításának öt gyakorlatát (cikdzsong), a Nyolc mozgást (lung szang) a prána tisztítására, a vezetékek uralásának öt gyakorlatát (cá dül), a fő gyakorlatokból az első és második Jantra csoportot (ez összesen tíz gyakorlat), valamint a ritmikus légzést.
Ismét Isten tudja..., mert úgy tűnik egyre inkább szükség van a normális párbeszéd felmutatására, és mert megismerni és megérteni a másikat (és ezzel önmagunkat is), mindenki számára hasznos és jó.
A jubileumi 10. Everness Fesztiválon az Isten tudja.. csapatának válogatott tagjai (Cser Zoltán – buddhista tanító, Madhupati dász – vaisnava/Krisna-hívő lelkész, Nagypál Szabolcs – római katolikus teológus, Radnóti Zoltán – rabbi, Sulok Zoltán Szabolcs – muszlim tanító és Rába Géza – újságíró)
Ezúttal olyan fontos kérdésekre keresik a választ, mint:
Milyen sztereotípiák kötődnek az egyes vallásokhoz?
Van-e ezeknek bármilyen valós alapja, vagy csupán egy tévedésen alapulnak?
Vagy van is meg nincs is benne igazság?
A beszélgetés második felében pedig egy szintén fontos kérdést járnak körbe a különböző vallások tanítói:
Van-e létjogosultsága az intézményesült vallásgyakorlásnak, vallástanításnak a 21. században?
Szükség van az egyházakra, hogy az ember spirituális lényként éljen a Földön a mai korban?
Várunk szeretettel mindenkit az Everness Fesztiválon is!
Az ászanagyakorlás célja Patandzsali szerint, hogy fel tudjuk venni a tökéletes testhelyzetet a meditációhoz.
Ennek két kulcsa van: az egyik a középtengely megvalósítása, a másik pedig az elemei energiák kiegyensúlyozása.
A Csögyal Namkhai Norbu Rinpocse által átadott Jantra jóga, vagy "Mozgás jógája" egy ősi tibeti jógarendszer, ami a Nagy Tökéletesség-Dzogcsen tanítás része. Eredeti szövegét, amelynek címe A Nap és a Hold egyesítése, Vairócsana, a híres fordító írta le a 8. században. A szöveghez tartozó nélkülözhetetlen szóbeli magyarázatok átadási lánca azóta megszakítatlan. A Jantra jóga gyakorlása által a fizikai testünk és energiáink kiegyensúlyozódnak, légzésünk rendezetté válik, tudatunk ezáltal tud túllépni a gondolkodáson és ítélkezésen, felfedezve az ún. elmélyedés állapotát, a tudat természetét.
A reggeli gyakorlásokon a Jantra jóga előkészítő gyakorlatait fogjuk megtanulni: a Kilences légzést (lung ro szelva), az ízületek lazításának öt gyakorlatát (cikdzsong), a Nyolc mozgást (lung szang) a prána tisztítására, a vezetékek uralásának öt gyakorlatát (cá dül), a fő gyakorlatokból az első és második Jantra csoportot (ez összesen tíz gyakorlat), valamint a ritmikus légzést.
A légzés az egyetlen híd a tudat és a test között, ezért nagyon fontos, hogy megtanuljuk a légzés nyelvét, hogy kommunikálni tudjunk, hogy értsük a testünk üzenetét. Ebben nélkülözhetetlen eszköz a teljes légzés, vagy jógi légzés, vagy harmonikus légzés. A megfelelő légzés érdekében sok mozgással nyitjuk a test pontjait
A Vadzsratánc meditáció mozgásban. Az egyszerű, lassú és áramló mozdulatok ellazítják a testet, világossá teszik a tudatot, és kioldják mindennapi életünk feszültségeit. A tánc révén aktiváljuk és összerendezzük testünk meghatározott energiapontjait, egy a csatornákról és csakrákról szóló ősi tudás alapján. Ezáltal a Vadzsratánc kioldja az energia blokkokat, harmóniába hozza létezésünk három fő aspektusát – a testet, energiát és tudatot – és növeli a jelenlétet és tudatosságot.
Khaita azt jelenti: Harmónia a térben. Célunk, hogy a táncon, ezen az erőteljes és örömteli eszközön keresztül, elősegítsük a harmónia kialakulását az egyénben, valamint az emberek és környezetük között. A tánc a legjobb módja annak, hogy egységbe hozzuk a mozgást és a hangot, növeljük megértésünket a térről és arról, hogyan kapcsolódjunk másokhoz. A tánc révén felfedezhetjük belső harmóniánkat és azt, hogy ez miként rezonál az univerzum harmóniájával.
A légzés az egyetlen híd a tudat és a test között, ezért nagyon fontos, hogy megtanuljuk a légzés nyelvét, hogy kommunikálni tudjunk, hogy értsük a testünk üzenetét. Ebben nélkülözhetetlen eszköz a teljes légzés, vagy jógi légzés, vagy harmonikus légzés. A megfelelő légzés érdekében sok mozgással nyitjuk a test pontjait
A vallások a tabuk megalkotói? Vagy azok mi magunk vagyunk inkább? Mit mond az intimitásról egy buddhista tanító, egy krisna-hívő lelkész, egy muszlim hitoktató, egy rabbi, és egy római katolikus teológus? Lehetséges az intimitást, két ember legbensőbb kapcsolatát a vallások tanításainak figyelembevételével megteremteni és megélni? Netán még segítséget is nyújthatnak ezek a tanítások? Lehet, vagy kell a hálószoba falára kereszt, netán egy Buddha az éjjeli szekrényre? Isten tudja...
A Vadzsratánc meditáció mozgásban. Az egyszerű, lassú és áramló mozdulatok ellazítják a testet, világossá teszik a tudatot, és kioldják mindennapi életünk feszültségeit. A tánc révén aktiváljuk és összerendezzük testünk meghatározott energiapontjait, egy a csatornákról és csakrákról szóló ősi tudás alapján. Ezáltal a Vadzsratánc kioldja az energia blokkokat, harmóniába hozza létezésünk három fő aspektusát – a testet, energiát és tudatot – és növeli a jelenlétet és tudatosságot.
Khaita azt jelenti: Harmónia a térben. Célunk, hogy a táncon, ezen az erőteljes és örömteli eszközön keresztül, elősegítsük a harmónia kialakulását az egyénben, valamint az emberek és környezetük között. A tánc a legjobb módja annak, hogy egységbe hozzuk a mozgást és a hangot, növeljük megértésünket a térről és arról, hogyan kapcsolódjunk másokhoz. A tánc révén felfedezhetjük belső harmóniánkat és azt, hogy ez miként rezonál az univerzum harmóniájával.
A légzés az egyetlen híd a tudat és a test között, ezért nagyon fontos, hogy megtanuljuk a légzés nyelvét, hogy kommunikálni tudjunk, hogy értsük a testünk üzenetét. Ebben nélkülözhetetlen eszköz a teljes légzés, vagy jógi légzés, vagy harmonikus légzés. A megfelelő légzés érdekében sok mozgással nyitjuk a test pontjait
A Vadzsratánc meditáció mozgásban. Az egyszerű, lassú és áramló mozdulatok ellazítják a testet, világossá teszik a tudatot, és kioldják mindennapi életünk feszültségeit. A tánc révén aktiváljuk és összerendezzük testünk meghatározott energiapontjait, egy a csatornákról és csakrákról szóló ősi tudás alapján. Ezáltal a Vadzsratánc kioldja az energia blokkokat, harmóniába hozza létezésünk három fő aspektusát – a testet, energiát és tudatot – és növeli a jelenlétet és tudatosságot.
Khaita azt jelenti: Harmónia a térben. Célunk, hogy a táncon, ezen az erőteljes és örömteli eszközön keresztül, elősegítsük a harmónia kialakulását az egyénben, valamint az emberek és környezetük között. A tánc a legjobb módja annak, hogy egységbe hozzuk a mozgást és a hangot, növeljük megértésünket a térről és arról, hogyan kapcsolódjunk másokhoz. A tánc révén felfedezhetjük belső harmóniánkat és azt, hogy ez miként rezonál az univerzum harmóniájával.
A légzés az egyetlen híd a tudat és a test között, ezért nagyon fontos, hogy megtanuljuk a légzés nyelvét, hogy kommunikálni tudjunk, hogy értsük a testünk üzenetét. Ebben nélkülözhetetlen eszköz a teljes légzés, vagy jógi légzés, vagy harmonikus légzés. A megfelelő légzés érdekében sok mozgással nyitjuk a test pontjait
A Vadzsratánc meditáció mozgásban. Az egyszerű, lassú és áramló mozdulatok ellazítják a testet, világossá teszik a tudatot, és kioldják mindennapi életünk feszültségeit. A tánc révén aktiváljuk és összerendezzük testünk meghatározott energiapontjait, egy a csatornákról és csakrákról szóló ősi tudás alapján. Ezáltal a Vadzsratánc kioldja az energia blokkokat, harmóniába hozza létezésünk három fő aspektusát – a testet, energiát és tudatot – és növeli a jelenlétet és tudatosságot.
Khaita azt jelenti: Harmónia a térben. Célunk, hogy a táncon, ezen az erőteljes és örömteli eszközön keresztül, elősegítsük a harmónia kialakulását az egyénben, valamint az emberek és környezetük között. A tánc a legjobb módja annak, hogy egységbe hozzuk a mozgást és a hangot, növeljük megértésünket a térről és arról, hogyan kapcsolódjunk másokhoz. A tánc révén felfedezhetjük belső harmóniánkat és azt, hogy ez miként rezonál az univerzum harmóniájával.
A légzés az egyetlen híd a tudat és a test között, ezért nagyon fontos, hogy megtanuljuk a légzés nyelvét, hogy kommunikálni tudjunk, hogy értsük a testünk üzenetét. Ebben nélkülözhetetlen eszköz a teljes légzés, vagy jógi légzés, vagy harmonikus légzés. A megfelelő légzés érdekében sok mozgással nyitjuk a test pontjait




























