Az Ünnepek Áruháza alapítójának előadása a szabadság- és emberközpontú cégkultúráról.
Niki lételeme a szabadság és imád utazni. Évekkel ezelőtt elérte azt, hogy a több mint 800 milliós árbevételű cég önjáróvá vált, és ha teheti, többet utazik a világban, mint amennyi időt Magyarországon tölt.
A cégépítés mestere, az utazás szerelmese és egy igazi, önzetlen segítőszándékú ember. Ő adta ki a Zappos alapítójának, Tony Hsieh-nek a bestseller könyvét magyarul Boldogság, mint cégkultúra címen.
Előadásában azokról a mérföldkövekről, fordulópontokról és időszakokról fog mesélni, amelyek a 30 éves vállalkozói útja során megerősítették őt abban a hitében, hogy vállalkozóként és vezetőként is lehet, mi több érdemes, másként működni, mint a megszokott vállalkozói séma
A Bali szigetén eltöltött évek pedig még jobban meggyőzték őt arról, hogy érdemes a spiritualitást, a keleti filozófiákat és az ázsiai gondolkodásmódot nemcsak az életünkben, hanem vállalati szinten is alkalmazni.
Előadásában szó lesz arról, hogy miben különböznek a balinéz emberek tőlünk magyaroktól, és mi az a 7 kulcsfontosságú elem, amely a balinéz kultúrában és életstílusban gyökerezik, és ami a legtöbb inspirációt adhatja számunkra; nyugalmat, harmóniát, lelki békét hozva életünkbe.
Bali szigetének filozófiája és a balinéz emberek gondolkodásmódja rengeteg ihletet adhat, ugyanis Bali egy olyan hely, ahol a spiritualitás, a közösség, a harmónia és az egyensúly kiemelt szerepet játszanak, alapvetően befolyásolva a balinéz emberek mindennapjait.
Az ő világukat megismerve lett még erősebb Nikiben az a küldetés, ami eredendően is meghatározta a vállalkozói útját és cégvezetői tapasztalatainak másokkal történő megosztását:
- Lehet a szívünkre hallgatva döntéseket hozni és lehet a boldogságot bevinni a cégkultúrába.
- Lehet demokratikus, transzparens és szabadságközpontú szervezetet létrehozni.
- Lehet nem félelem alapon, hanem szabadság iránti szeretetből is döntéseket hozni, és lehet maga a szeretet a céges alapértékek egyike; illetve mozgathatja a törődés (szintén céges alapértékként) az egész vállalkozást: mind munkatársi, mind vevői, mind beszállítói szinten.
- Lehetnek teljesen más céljaink is, mint a pénz és a profit, és lehet teljesen más motivációnk is, mint a verseny és a minden áron növekedni akarás
- Lehet a bőség, a vagyon egy értékalapú, etikus működés eredménye, mellékterméke.
Lehet másként. Lehet összhangban. Önmagunkkal. Az embertársainkkal. A természettel. A felsőbb erőkkel. Együttműködve. Ahogy azt a balinézek is teszik.
Érdemes megtanulni tőlük a hogyanokat.