Vámos Veronika

táncművész - táncoktató
Kb. negyven éve táncolok. 25 évig klasszikus balettet tanultam és az alap moder technikák mellett (klasszikus balett, modern jazz, Graham, Limón, kontakt stb.) különbözõ népek táncait. 1988-ban ismertem meg a flamencot, egy nemzetközi kurzuson (IDMC). Több, mint negyed évszázadnyi működésem során többszáz (talán ezer) tanítvány fordult meg a kezem alatt, akik közül jópáran ma már szintén tanítanak, koreografálnak. A hazai flamencoélet (egyik) megalapítója vagyok. Készítettem saját táncszínházi darabokat a tanítványaimból álló együttesekkel (Bernarda!, ...és újra Tavasz), valamint alkalmazott koreográfiákat kőszínházaknál (Újszínház, Radnóti, Szkéné, Figura).
2000-ben az Alternatív Színházi Szemle és a III. Országos Kortárs Összmûvészeti Fesztivál nekem ajándékozta a Legjobb Elõadó díját, 2007-ben pedig a Magyar Köztársasági Érdemrend Aranykereszt fokozatát kaptam táncművészi, pedagógusi és koreográfusi munkámért.
Ismerkedés a flamenco zenéjével, ritmikájával. Kartechnika, lábtechnika (kopogás:escobilla), alapmozdulatok, kisebb kombinációk, minikoreo
Saját tréningem fúzió. Ehhez híven maguk a gyakorlatsorok is több helyről származnak: megtalálhatóak itt a különböző kortárstánctechnikák (Graham, Limón, földkontakt), a streching (figyelmesen kialakított, személyreszabott nyújtások), jóga (főleg hatha jóga és Vinyásza flow, mely a légzéssel is összehangolja a mozgást), Pilates (mélyizomtorna, ami főként a törzs izmaira koncentrál, de a végtagokat se hagyja ki). Ezek a gyakorlatok többségükben fekvő, v. ülő helyzetben végezendőek. Ezáltal más helyzetben, a test többi részét a földön rögzítve mozgatjuk át az izomcsoportokat. Kikerüljük így az esetleges sérüléseket, az ízületek terhelését, de rávezetjük magunkat az amúgy nem mindig könnyen megérezhető kis izolációkra. Több, mint 40 év színpadi-, és 28 év tánctanári tapasztalatát felhasználva raktam össze egy olyan kivonatot, mely nemcsak a táncolni vágyókat segíti, hanem azokat is, akik kellemes élményekkel gazdagodva akarják karbantartani testüket, fejleszteni testtudatukat, végül – de nem utolsósorban – felszabadultan táncolni. Az improvizációs gyakorlatok által aktívvá tehetjük a megszerzett tudást, segítséget kaphatunk a ritmusérzék, a zene íveinek megélésében, az önkifejezésben. Felébresztjük, megmozgatjuk női energiáinkat, utána pedig „csak” tánc, Tánc és TÁNC!
Szeretettel várlak!