Pilári Darinka
Művészetfilozófus, táncos

A 'legősibb' modern tánc. A butoh tánc nyugati szemmel nézve igencsak paradox jelenség: látva a külső jegyeit, a táncosok fehérre festett testfelületeit, a bő, kimonoszerű ruhákat és a lassú mozdulatokat, mindenképpen valamiféle ősiség juthat eszünkbe, és azt gondolhatnánk, több száz éves japán tradícióról van szó, amelynek minden lépése a hagyomány által rögzített performatív cselekedet.
A fizikai sík leépülésével a tudás áthelyeződik máshová, és a test képes lesz az univerzum energiáit használva mozdulni.
A 'legősibb' modern tánc. A butoh tánc nyugati szemmel nézve igencsak paradox jelenség: látva a külső jegyeit, a táncosok fehérre festett testfelületeit, a bő, kimonoszerű ruhákat és a lassú mozdulatokat, mindenképpen valamiféle ősiség juthat eszünkbe, és azt gondolhatnánk, több száz éves japán tradícióról van szó, amelynek minden lépése a hagyomány által rögzített performatív cselekedet.
A fizikai sík leépülésével a tudás áthelyeződik máshová, és a test képes lesz az univerzum energiáit használva mozdulni.
A 'legősibb' modern tánc. A butoh tánc nyugati szemmel nézve igencsak paradox jelenség: látva a külső jegyeit, a táncosok fehérre festett testfelületeit, a bő, kimonoszerű ruhákat és a lassú mozdulatokat, mindenképpen valamiféle ősiség juthat eszünkbe, és azt gondolhatnánk, több száz éves japán tradícióról van szó, amelynek minden lépése a hagyomány által rögzített performatív cselekedet.
A fizikai sík leépülésével a tudás áthelyeződik máshová, és a test képes lesz az univerzum energiáit használva mozdulni.